در حالی که بسیاری از ما عادت کرده ایم با انجام پدیکور در سالن های زیبایی و اسپا تغییری در روحیه خود ایجاد کنیم؛ اما بعضی اوقات ملزم به انجام این کار در خانه هستیم. برای اینکه یک پدیکور حرفه ای را در خانه تجربه کنیم، باید ابتدا ابزار آن را تهیه نماییم. در ادامه قصد داریم ۱۱ ابزار پدیکور حرفه ای را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها یک تجربه عالی از انجام پدیکور در منزل را داشته باشید.

۱. حمام پا مخصوص پدیکور

قبل از انجام هر کاری بهتر است ابتدا پاهای خود را در آب گرم قرار دهید تا کوتیکول ها نرم شوند و پاها کمی استراحت کنند. برای این کار می توانید از یک تشت آب گرم استفاده کنید؛ اما اگر بخواهید پدیکور را به صورت حرفه ای تر انجام دهید، بهتر است حمام پا را خریداری کنید. این وسیله در عرض چند دقیقه آب را گرم می کند و دارای تنظیمات مختلفی جهت آرامش و احیای پاها است. شما می توانید از این وسیله برای اسپا نیز استفاده نمایید.

۲. نمک دریایی با رایحه اسطوخدوس

یکی از رایج ترین ابزار پدیکور نمک دریایی است. ترکیب نمک دریایی با اسطوخدوس منجر به افزایش آرامش سطح پا شده و به تسکین عضلات خسته و بهبود پوست پاشته پا کمک بسیاری می کند. علاوه بر این می تواند در از بین بردن پوست مرده پا و افزایش کلاژن سازی نیز تاثیرگذار باشد.

۳. کیت ابزار پدیکور شخصی

کیت پدیکور یکی از مهمترین ابزار پدیکور شناخته می شود که هر شخصی باید آن را داشته باشد. این کیت شامل یک ناخن گیر، سوهان دستی، نیپر، کاتر، بافر، سنگ پا و ... است. شما با استفاده از ناخن گیر و سوهان دستی می توانید اندازه و فرم ناخن های پا را مشخص کنید. سپس با استفاده از نیپر، کوتیکول ناخن را عقب بزنید و با کاتر کوتیکول های اضافی را از بین ببرید. این کار به شما کمک می کند تا ناخن های خود را زیباتر جلوه دهید. با استفاده از بافر ناخن می توانید سطح روی ناخن را برق بیندازید و آن را آماده لاک زدن کنید. استفاده از سنگ پای مخصوص نیز باعث از بین بردن بافت مرده سطح پوست شده و شرایط را برای ایجاد سلول های جدید فراهم می کند.

۴. لایه بردار کف پا

یکی دیگر از ابزار پدیکور لایه بردار کف پا است که مصرف آن باعث می شود پاهای شما صاف و نرم شود. معمولا در لایه بردار پا از انواع عصاره های طبیعی نیز استفاده می شود تا علاوه بر لایه برداری و صاف شدن، پوست نرم و مرطوب نیز شود. رطوبت و آبرسانی به پاها بسیار حائز اهمیت است و انجام آن باعث می شود تا پوست شما همواره شاداب و جوان به نظر برسد.

۵. ماسک پای مرطوب کننده

یکی از ابزار پدیکور که استفاده از آن حداقل هفته ای یکبار توصیه می شود، ماسک پای مرطوب کننده است. یک ماسک پای مرغوب باید حاوی موادی باشد تا علاوه بر رطوبت و آبرسانی بیشتر، پوست مرده و آسیب دیده را نیز ترمیم کند. یکی از بهترین گزینه های ماسک پا، جو دو سر و کره شی است که مصرف آن به تسکین پوست خشک شده شما کمک بسیاری می کند.

۶. سنگ پای الکترونیکی

اگر از پاشنه پا زبر و ضخیم خود رنج می برید، چاره کار شما نزد سنگ پای الکترونیکی است. این محصول قادر است پوست ضخیم و خشن پا را نرم و هموار کند و با از بین بردن پوسته مرده پا، شرایط رشد پوست جدید و تازه را فراهم سازد. سنگ پای الکترونیکی معمولا حاوی یک سری غلتک دار است که برای رسیدن به بهترین نتیجه، تا ۳۶۰ درجه می چرخد و تمامی سطوح پای شما را ترمیم می کند.

۷. پدی واچ

پدی واچ یکی دیگر از ابزار پدیکور است که کاربردی همانند سنگ پای برقی دارد. از این وسیله برای از بین بردن پوست های مرده سطح پا بخصوص پاشنه پا استفاده می شود. پدی واچ می تواند پوست ضخیم و زبر پاهای شما را بدون هیچ گونه درد و خونریزی از بین ببرد. شما حتی می توانید از این محصول بدون نیاز به پاکسازی پاها استفاده کنید و بهترین نتیجه را به دست آورید.

۸. استدی پدی

استدی پدی یک ابزار پدیکور است که استفاده از آن می تواند کنترل زیادی به شما حین پدیکور کردن بدهد. شما برای رسیدگی بیشتر به پاها مجبور هستید خم شوید و عملیات مربوط به پدیکور ولاک زدن را انجام دهید. استفاده از این وسیله به شما کمک می کند تا سطح پاهای خود را کمی بالا بیاورید و فشار را از روی کمرتان کاهش دهید. این وسیله مجهز به یک چراغ ال ای دی نیز می باشد تا سطح دید شما را برای پدیکور و لاک زدن افزایش دهد. از دیگر قابلیت های استدی پدی می توان به داشتن یک فن جهت تسریع خشک شدن لاک شما اشاره کرد.

۹. بیس کت

برای داشتن یک پدیکور با دوام، بهتر است کارتان را با بیس کت شروع کنید. بیس کت یکی دیگر از ابزار پدیکور است که پیش از لاک زدن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شما باید بعد از مصرف ناخن گیر و سوهان و همچنین از بین بردن کوتیکول ها، از بیس کت استفاده کنید. صبر کنید تا این محصول روی ناخن های شما کاملا خشک شود و سپس از لاک استفاده نمایید. بیس کت دوام لاک شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

۱۰. کرم پا

کرم پا یکی از ابزار پدیکور لازم و ضروری است. استفاده از این محصول به شما کمک می کند تا خشکی و زبری سطح و کف پاهایتان را به خوبی درمان کنید. کرم پا یک لایه محافظ روی سطح پوست ایجاد می کند که فورا سطح رطوبت پوست تان را افزایش می دهد و از تبخیر رطوبت آن جلوگیری می کند. شما با مصرف مداوم کرم پا می توانید از خشکی و شکنندگی پوست پاهای خود بخصوص در فصل سرما جلوگیری کنید. کرم پا به دلیل اینکه به سرعت پوست شما را مرطوب و آبرسانی می کند، در بین مصرف کنندگان بسیار پرطرفدار است.

۱۱. روغن اسپا

روغن اسپا یکی دیگر از ابزار پدیکور است که سلامت پاهای شما را تکمیل می کند. اگر می خواهید که پاهای شما عاری از هر گونه خستگی و پوست خشک و مرده شود، استفاده از روغن اسپا را حتما امتحان کنید. روغن اسپا معمولا از ویتامین E تشکیل شده است که نوعی از اسیدهای چرب ضروری برای سطح پوست محسوب می شود و مصرف آن می تواند به تغذیه کردن پوست کمک بسیاری کند.

آموزش پدیکور در خانه

برای پدیکور کردن در خانه ابتدا می بایست پاهایتان را در آب گرم به مدت ۱۰ دقیقه فرو ببرید تا پوست شما نرم و آماده انجام عملیات پدیکور شود. برای کسب نتیجه بهتر می توانید در آب گرم از انواع نمک دریایی، رایحه اسطوخدوس، انواع کوکتل، برش های میوه و گیاهان مانند مرکبات، آلوئه ورا، گل های طبیعی و ... استفاده کنید. پس از مدت مکث لازم، پاها را با آب سرد آبکشی کنید و با حوله خشک نمایید.

در مرحله بعد می توانید از انواع ابزار پدیکور مانند ناخن گیر و سوهان برای تعیین فرم و اندازه ناخن ها استفاده کنید. سپس کوتیکول ها را به عقب بزنید و با کاتر اضافات آن را بردارید. اگر کف پا و پاشنه شما زبر و خشن شده است، از انواع سنگ پای دستی یا برقی برای از بین بردن لایه های مرده پوست استفاده نمایید. در مرحله بعد با استفاده از بافر می توانید خط و خش هایی را روی سطح ناخن ایجاد کنید تا آماده لاک زدن شود. برای افزایش دوام و ماندگاری لاک خود نیز می توانید از بیس کت استفاده نمایید.

پس از خشک شدن بیس کت، یک لایه لاک به رنگ دلخواه را روی ناخن ها پا بزنید. در صورت نیاز به تمدید، پس از خشک شدن یک لایه دیگر روی ناخن ها لاک بزنید. سپس از این که لاک ناخن های پا کاملا خشک شد، می توانید از انواع کرم پا یا روغن مخصوص اسپا برای افزایش رطوبت و آبرسانی سطح پاها استفاده نمایید. محصول را کمی روی پوست ماساژ دهید تا با افزایش جریان خون، تاثیر بسزایی در کلاژن سازی و جوانسازی پوست پا نیز ایجاد شود. در صورت نیاز چند دقیقه به پاها زمان دهید تا محصولات مصرفی تاثیر خود را بگذارند و سپس مشغول انجام فعالیت های روزمره شوید.

پدیکور چیست ؟