یکی از لوازم آرایشی که خانم‌ها روی صورت خود استفاده می‌کنند، کانسیلر نام دارد اما کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ کانسیلر (Concealer) به معنای پنهان کننده است که کلمه مناسبی برای چنین محصولی است. کانسیلر در لوازم آرایش به ماده‌ای رنگی گفته می‌شود که برای صاف و درخشان کردن سطحی پوست از آن استفاده می‌شود. وقتی برای اولین بار با یک کانسیلر برخورد می‌کنید امکان دارد مایع، جامد یا کرم باشد. چگونه می‌توانید تعیین کنید که کدام شکل کانسیلر برای هر کس مفیدتر است؟ 

 

انواع بافت کانسیلر

بیایید با پاسخ به این سؤال مهم در مورد انواع مختلف کانسیلر شروع کنیم. چهار شکل محبوبی که می‌توانید کانسیلر را به یکی از آن بافت‌ها پیدا کنید: چهار بافت مایع، مومی، کرم و بافت سفت چوبی یا جامد! با توجه به اینکه پوست شما مستعد آکنه، خشک، چرب و یا معمولی است و یا چه نوع منافذی را می‌خواهید بپوشانید یک کانسیلر با بافت مخصوص وجود دارد. مطمئن باشید هر نوع پوستی می‌تواند کانسیلر مناسب را پیدا کند. برای آنکه بهترین نوع پنهان کننده یا کانسیلر را انتخاب کنید در ادامه با ما همراه باشید. کانسیلر انواع مختلف دارد.

ü      کانسیلر مایع: کمترین پوشش و مناسب برای پوست‌های چرب تا معمولی

سوال کانسیلر چیست در جزئیات بیشترش به نوع کانسیلر می‌پردازد. محبوب‌ترین و بیشترین شکل کانسیلر که از گذشته تا امروز همچنان شکلش را حفظ کرده کانسیلر مایع است که معمولاً در ظرف‌های شیشه‌ای باریک و بلند ریخته می‌شود. می‌توانید با نوک انگشت کمی از آن را به صورت و پوست بدنتان بزنید. اگر برای اولین بار از یک کانسیلر مایع استفاده کنید با نسخه جوان‌تر از خودتان را در آیینه روبرو می‌شوید. حتی با آنکه کانسیلر مایع پوشش زیادی ندارد استفاده از آن برای صاف کردن فرورفتگی هلالی زیر چشم‌ها و پوشش قرمزی پوست تأثیر فوق‌العاده بهتری روی ظاهرتان دارد. مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که کانسیلر مایع برای عزیزانی که پوست خشک دارند ایدئال نیست به خصوص اگر از نوع مات باشد. کانسیلر مایع پس از چند بار استفاده باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود و برای پوست‌های خشک نوعی تهدید به حساب می‌آید. اگر تصمیم دارید به هر دلیلی از کانسیلر مایع استفاده کنید یا چیزی غیر از یک کانسیلر مایع در دسترستان نیست بهتر است قبل از کانسیلر از مرطوب کننده استفاده کنید. کسانی که پوست آکنه‌ای دارند بهتر است به دنبال یک فرمول کانسیلر غیر کامدوژنیک و بدون روغن باشند.

ü      کانسیلر بالم یا مومی: پوشش بیشتر و مناسب پوست‌های چرب تا معمولی

این نوع کانسیلر را می‌توان به صورت پالت و شبیه به قرص‌های مربعی رنگی پیدا کرد که یک درب شفاف دارند. این کانسیلر ضخیم‌تر از نوع مایع است و در طول روز حتی روی پوست‌های چرب ماندگاری و پوشانندگی خوبی دارند. بسیاری از کانسیلرهای مومی یا بالم، اصلاح کننده رنگ هستند، به این معنی که از آن‌ها در زیر پایه فاندیشن برای خنثی کردن رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. پالت رنگ‌های کانسیلر به پالت نقاشی هنرمندان شباهت دارد و رنگ‌هایش دارای بافتی مومی هستند. مزیت این رنگ‌ها در این است که بدانید چطور استفاده می‌شوند. رنگ‌ها برای پوشاندن لکه‌های مختلف استفاده می‌شوند که باید یاد بگیرید. به عنوان مثال سبز برای پوشاندن هر گونه لکه قرمز روی صورت ایدئال است؛ زیرا باعث خنثی شدن رنگ قرمز می‌شود. از طرف دیگر کانسیلرهای نارنجی برای پوشاندن لکه‌ها و قسمت‌های تیره پوست یا تغییر رنگ مناسب هستند و باید زیر فاندیشن مثل آستر استفاده شوند که تأثیرش را در آخر یک لایه‌بندی درست مشاهده می‌کنید:

·         کانسیلرهای گل بهی سایه‌های آبی و بنفش را خنثی می‌کنند

·         کانسیلرهای نارنجی-صورتی لکه‌های تیره را روی رنگ‌های تیره خنثی می‌کنند

·         کانسیلرهای زرد برای پوشاندن سایه‌های بنفش یا تیره روی پوست‌های برنزه خوب هستند

·         کانسیلرهای سبز ، قرمزی را پنهان می‌کنند

·         کانسیلرهای بنفش، زردی را از بین می‌برند

·         کانسیلر صورتی کم‌رنگ، لکه‌های آبی را روی پوست پنهان می‌کند

در هنگام استفاده از این نوع کانسیلر برای سایه و فاندیشن اگر ندانید از چه رنگ‌هایی باید استفاده کنید بسیار خطرناک است. برای یادگیری این کار به مطالعه و تحقیق بیشتری احتیاج دارید. فعلاً برای پوشاندن لک و قسمت‌های تیره از لایه سنگین کانسیلر استفاده کنید و اگر پوشش کمتری خواستید با برس به آرامی رنگ روی پوست بگذارید.

ü      کرم کانسیلر چیست: پوشش کمتر، مناسب برای پوست‌های معمولی و خشک

هنگام جستجو برای پرسش کانسیلر چیست به محصولی کرمی می‌رسید که بسیار شبیه به کرم پودر است اما با نام کانسیلر شناخته می‌شود. کانسیلر کرمی همان‌طور که از نام آن پیداست با بافت ضخیم‌تر شناخته شده است. کانسیلر کرمی برای پوشاندن پوست تیره و تیرگی‌های پوست و کمک به داشتن پوستی روشن، با طراوت و برای زیر چشم جوان‌تر مناسب است. این بافت کانسیلر بهتر است در تمام صورت استفاده شود. خواه به دنبال پوشش چند لکه یا کمی تیرگی باشید. توصیه می‌شود اگر پوست مستعد ترک یا حساس به بریدن و ساییدگی دارید، از کانسیلر بدون روغن و بدون الکل استفاده کنید.

ü      کانسیلر ماتیکی: پوشش بیشتر و مناسب برای پوست طبیعی و خشک

کانسیلرهای ماتیکی دارای بافت نیمه جامد هستند که باعث می‌شود آن‌ها را برای پوشاندن لکه‌ها کوچک و بزرگ مناسب کند. این نوع کرم برای پوشش پوست توسط لمس کردن و حرکت دادن کرم بسیار عالی هستند ولی گسترش آن روی پوست کمی تخصصی است. برای گسترش آن روی پوست به اسفنج خیس احتیاج دارید. این نوع کانسیلر مناسب حرفه گریم است و به دلیل کیفیت و رنگ عالی بهترین گزینه برای همه نوع پوست است ولی کمی گران و دور از دسترس همگان است. برای خرید کانسیلر ماتیکی می‌توانید به فروشندگان وسایل گریم مراجعه کنید. این گروه متخصص حتی بهتر می‌توانند سوال کانسیلر چیست را جواب دهند و بهترین برندها را به شما معرفی کنند. برند کریولاین این کانسیلر معروف و با کیفیت جهانی است. اگر پوست خیلی چرب دارید استفاده از این نوع کانسیلر توصیه نمی‌شود و در ماه‌های گرم نیز بهتر است که از این کانسیلر استفاده نکنید. امکان ذوب شدن و چکه کردن آن در چشم در صورت بالا بودن حرارت وجود دارد.

آشنایی با پودر کانسیلر 

آیا تا به حال چیزی راجع به پودر کانسیلر شنیده‌اید؟ پودر کانسیلر چیست و چه مزایایی به نسبت انواع دیگر این محصول دارد؟ اکثر مصرف کنندگان لوازم زیبایی از وجود چنین چیزی اطلاع ندارند و این به دلیل انحصاری است که تولیدکنندگان کانسیلرهای مایع در بازار به وجود آورده‌اند. کانسیلر پودری یک محصول بسیار کارآمد و جدید است که فوق‌العاده درخشان و دوست داشتنی است. به دلیل کیفیت بالا و امکان فرگیر شدن، کانسیلر پودری هنوز در مراحل بازاریابی و رقابت با غول‌های کانسیلر است ولی بزودی خواهد آمد. تولیدکنندگان این محصول می‌گویند که این کانسیلر به شدت شبیه به پایه پودر ولی با رنگ‌دانه های خیلی بیشتر و پوشش‌دهنده بسیار عالی است. کانسیلر پودری دارای فرمول ملایم و مناسب برای پوست‌های حساس است. همچنین برای کسانی که پوست چرب دارند و فقط قسمت‌هایی از پوستشان را با کانسیلر می‌پوشانند این کانسیلر مناسب است.

خانم‌هایی که یک روز طولانی و نیاز به یک‌پایه خشک و بی نقص دارند، می‌توانند کانسیلر پودری تهیه کنند. کانسیلر پودری برای کسانی که پوست چرب تا معمولی دارند بسیار مناسب است. این کانسیلر درخشندگی طبیعی و زیبایی آرمانی به ظاهر شما می‌بخشد. با این حال اگر از مدل‌های کرمی یا مایع کانسیلر استفاده می‌کنید نیز می‌توانید آن‌ها را با کانسیلر پودری ترکیب کنید. این محصول تاکنون ناشناخته بوده و جهان آرایش را هیجان‌انگیزتر خواهد کرد.

چه نوع کانسیلری برای پایه خوب است؟

و اما آخرین پرسشی که بعد از کانسیلر چیست با آن روبرو خواهید شد، کانسیلر پایه مناسب برای خودآرایی و آرایش بهتر است. پایه پودری برای پوست چرب خوب است و به کاهش درخشش، کنترل تولید روغن و سبوم پوست کمک می‌کند. پایه مایع محبوب‌ترین پایه موجود در بازار و همه کاره است؛ یعنی می‌تواند برای انواع پوست استفاده شود. در یک روز معمولی از پایه کرمی برای انواع پوست استفاده کنید. کانسیلر ماتیکی مناسبترین انتخاب برای سفر خواهد بود. این کانسیلر چون خیلی متراکم است پوشش‌دهی بسیار زیادی دارد و برای پوست‌های خشک‌تر عالی است. فقط مراقب رنگی شدن لباس‌هایتان باشید. چون امکان ذوب شدن آن در گرما وجود دارد.

کانسیلر موس نیز جزو پایه‌های جدید است اما فرمول جالب آن به خصوص برای پوست‌های روغنی مناسب است. بافت موس خیلی سبک بوده و روی پوست هیچ وزن و حسی ندارد. کانسیلر روی پوست‌های چرب کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب رنگ کانسیلر روشن‌تر انتخاب کنید. استفاده از کرم‌هایی که محافظ اشعه خورشید هستند را فراموش نکنید. ضد آفتاب را می‌توانید قبل از کانسیلر استفاده کنید. پوست بالغ در افراد دارای سن بالا نیازمند کرم‌هایی است که کلاژن بالا داشته باشند تا باعث کم کردن خطوط چهره شوند. برای پوست‌های بالغ از کانسیلری با فرمول‌های ویتامینه و هیدراته استفاده کنید.

 

https://www.missomister.com/product-category/makeup/%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%b1/